Stany duszy jest to procentowe przedstawienie aktualnego stanu sumienia postaci.
Jeśli nasza postać zrobi jakiś dobry uczynek, stan duszy zwiększa się o określoną ilość dodatnich procent, a przypadku zrobienia złej rzeczy - o minusowe procenty. Co one właściwie dają?
Otóż to - w klasztorach Arceusa (dobre uczynki) i Darkraia (złe uczynki) można je wymieniać na wspaniałe rzeczy - nie znikają one jednak, przy lepszych nagrodach wymagana jest też ofiara.
Im bardziej źli/dobrzy jesteśmy, tym bardziej mamy chęć dalej czynić swoją powinność.
Przy osiągnięciu max. ilości zła lub dobra, czyli 1000%, dusza nasza staje się tak czarna/biała, że zmienia to wygląd i pewne cechy w zależności od wybranej strony.
Jeśli gracz grający jako Sneasel osiągnie stan duszy 1000%, jego wygląd zmieni się na taki :
Jego umiejętność zmienia się na wybraną przez niego (oprócz Multitypu [Multitype]) a atakiem specjalnym staje się Sąd (Judgment), którego typem jest typ, który gracz sobie wybierze.
Jeśli ten sam gracz podąży złą ściężką i osiągine -1000% stanu duszy, zmieni wygląd na poinższy :
Wtedy gracz otrzymuje umiejętność specjalną Złe Sny (Bad Dreams) oraz możliwość wywierania na przeciwnikach bólu za pomocą psychicznej energii (nieważne jakiego jest on typu), a także atak Ciemna Próżnia (Dark Void).
Sprity mrocznej/jasnej strony Pokemona zazwyczaj wykonuje MG, czasem ktoś, komu się to zleciło, a czasem własnoręcznie (są to zwykłe CC [ColorChange] na palety Darkraia/Arceusa) - w przypadku wersji błyszczącej bierze się po prostu paletę błyszczących legend.
Offline